Page 1 of 10 12345 ... LastLast
Results 1 to 10 of 92

Thread: Kuda ide bosanski sufizam?

  1. #1

    Kuda ide bosanski sufizam?

    KUDA IDE BOSANSKI SUFIZAM?

    Neka naša uglavnom mlađa braća, koja se zanimaju za Sufizam, gledajući na medijima, uglavnom na internetu, ono što se servira kao sufijsko, došli su u dilemu, dali je sufizam sa Šerijatom usklađeno učenje.
    Takođe njihov kontakti sa nekim nazovi dervišima, podstakli su ih da nam upute pitanje: ''šta je sufizam od onoga što imamao priliku danas da vidimo?''. Shodno tome u daljem tekstu, pokušat ćemo da analiziramo neke postupke
    koji se danas mogu vidjeti kod onih koji se nazivaju sufijama – dervišima, a daleko su od sufizma.

    Od samog nastanka sufizma i formiranja sufijskih škola – redova, u šestom stoljeću po Hidžri, pojavljivali su se pojedinci i manje grupe, koji su pokušavali sufijsku doktrinu i učenje smjestiti i pronaći van Islamskog zakona – šerijata. Ali zahvaljujući prije svega Allahovoj dž.š milosti, a poslije toga prisebnosti i zalaganju iskrenih i istinskih sufija, te nakardne grupacije i pojedinci su uvijek ostajali u manjini i skoro ne zapaženi.

    Derviško djelovanje u periodu poslije drugog svijetskog rata u našoj domovini BiH, uslijed komunističkog djelovanja, bilo je svedeno na naj nižu moguću mjeru. Krajem osamdesetih godina i nakon završetka posljednjeg rata, broj tekija, dergjaha i zavija se počeo naglo povečavati, a to je nesmanjenim intenzitetom nastavljeno sve do danas.
    Ali to naglo širenje sufijskog djelovanja, sa sobom je donijelo opasnost od devijantnih pojava među dervišima, jer svako naglo povečavanje kvantiteta, najčešče urodi lošim kvalitetom.

    Poznavaoci sufijskih prilika, znaju da je u našem bližem susjedstvu, na Kosovu i Republici Makedoniji, veći broj onih koji se nazvaju dervišima, već odavno ostavio časni šerijat. A da stvar bude gora, sve je veći broj onih nazovi ''derviša'' i ''šejhova'' iz Bosne, koji svoje idžazetname i dozvole za poučavanje sufizmu, upravo donose sa Kosova i Makedonije, a sa njima i razne zablude, koje serviraju upravo mladim ljudima, kojih je sve više zaintersovano za sufizam u Bosni.

    Drugi problem koji je evidentan kod nas jeste problem onih nazovi ''šejhova'' koji nastoje po ugledu na velike šejhove Šama, Horosana, Semerkanda i Buhare da imaju što veći broj murida (učenika), pa u tome nastojanju nebiraju sredstva da pridobiju ljude. Takvi često od svojih nazovi ''murida'' ne traže ni minimum šerijatskog znanja a niti njegovog primjenjivanja, samo da bi ih zadržali u svojim halkama. Tako smo imali priliku čuti od nekih mladića da ih njihov šejh podstiče na vanbračnu seksualnu vezu sa djevojkom, uz obrazloženje da je on,, mlad i da treba sve da prođe'', ili u blažoj verziji, da im šejh daje novac za odlaske u diskoteku i druga mjesta koja su rasadnici nemorala.
    .................................................
    Četvrta stvar koja se danas plasira kao Sufizam jeste liječnje zapisima ili zapisivanje. Tačno je da su sufije kroz historiju pomagale ljudima, liječeći ih od bolesti koje dolaze iz džinskog svijeta, ali nikada nijedan od tarikatskih pirova i velikana sufizma nije se bavio ovom vrstom liječenja do te mjere da mu to postane profesija i sredstvo zarađivanja za život ili sredstvo za bogaćenje. Bavljenje džinskim svijetom se ne može ubrojat u ibadet Allahu dž.š. niti to može biti dio nekog Tarikatskog usula, ali na veliku žalost u našem narodu vlada mišljenje, da su pravi derviši samo oni koji ganjaju džine, i to je postalo mjerilo dervišluka.

    Ovim kratkim tekstom a vođeni šerijatskom obavezom, pokušali smo razotkriti neke grupe i pojedince koji pod plaštom Sufizma plasiraju neke zablude da bi izvukli svoje lićne koristi. Tkođe smo pokušali našoj mlađoj braći ukazati da je sufizam čist od ovih zabluda i da ga traže samo u okviru Šerijata Časnog .

    Tekst će mo završiti sa nekoliko izreka našeg hz. pira.

    Hazreti Pir, sejjid Ahmed Er- Rifa'i k.s. kaže:
    ,,šejh je onaj čija je vanjština usklađena sa šerijatom, i čija je unotrašnjost usklađena sa šerijatom'' (Hikemu Rifaije, savjet 34)

    Takođe je rekao:
    ,,Tarikat jeste Šerijat, onaj koji prlja ovu sufijsku odječu je lažljivac, takav govori: ,,unutrašnjost je razlićita od vanjštine'' a pravi sufija mu odgovara: ,, unutrašnjost je nerazdvojiva od vanjštine a njena srž je čista'' ''.
    (Hikemu Rifaije, savjet 35)
    Last edited by strelok; 07.12.2010. at 00:01.

  2. #2

    admin's comment

    Hišame, je li ovo autorski tekst obzirom da se pojavio na više strana? De još koju riječ bez copy/paste napora, a pogotovo me zanima otkud nekome dokazi o homoseksualnosti dvojice spomenutih ljudi? Jesu li ti dokazi potvrđeni na šerijatski način ili neko mahalanje?
    Da se znam odlučiti o ne/zaključavanju teme.
    Hvala.
    No we're never gonna survive, unless...
    We are a little...
    Crazy...

  3. #3
    stariji član foruma beyaza's Avatar
    Join Date
    May 2010
    Posts
    707
    kakav "narod", takve sufije.
    ..nisam podnosio ni svoju ni tuđu grubost - stidio sam se kad bi me pobijedila, dugo pamtio kad bi mene pogodila...

  4. #4

    Join Date
    Feb 2009
    Location
    drzava u sredogruđu
    Posts
    18
    Možda bi se devijacija razvojnih formi u islamu dala i drukčije postulirat.npr, ima li sufizam uopšte uporišnu poziciju u islamskoj skolastici?
    No da pokusamo uobličit terminološko značenje sufizma,udaljujući se dakako od knjiških normativa.Cijeneći objektivne poglede i napore da se sufizam formulira kao vrijednosni stav iliti kultura življenja moglo bi se uz stanovito slobodumlje reć da je sufizam ozračje islamske misli u kojem duhovna intervencija u život prima obličja asketizma, potpune i dobrovoljne indolentnosti spram ovaploćenih radosti života i u kojem svjetovno ustupa mjesto duhovnom i smjernom.raspon na kojem svjetovni kapital gubi svoju težinu pred produhovljenjem života je širok , rastegljiv i razuđen da dopusta devijacije u najgnusnijim obrisima.sufizam se iz čestite riješenosti da oplemeni svijet rasplinuo u fatalističku otupjelost naspram izazova vremena.primjerice,svjetonazor ljudi koji se lakoumno poistovjećuju sa tradicijom sufizma danas je reduciran na plitko i jalovo ubjeđenje više nalik na hedonizam starih romana nego li na revolucinarnu žustrinu prvih muslimana(sudan je zivopisan prilog putanji propadanja).
    Elem, bilo bi vrlo neodgovorno sufizam modernog doba uplitat u aršine promaklih epoha.
    Jer šta ima zajedničko genij H. Basrija sa nacionalnim bljedilom Albanije i gdje se mogu vuć paralele između Gazalijeve dobrostive brižnosti i deklarativne upućenosti bosanske uleme na filozofiju sufizma?posve tanka doticajna linija koja se najčešće kida na pozicijama čovjekove povedenosti za sladostrasnim iskustvima.

  5. #5
    stalni član foruma mujo mali's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    iz rupe u rupu hopa cupa
    Posts
    442
    Quote Originally Posted by hišam View Post
    KUDA IDE BOSANSKI SUFIZAM?

    .... postupke koji se danas mogu vidjeti kod onih koji se nazivaju sufijama – dervišima, a daleko su od sufizma.

    ...... pojavljivali su se pojedinci i manje grupe, koji su pokušavali sufijsku doktrinu i učenje smjestiti i pronaći van Islamskog zakona – šerijata. Ali zahvaljujući prije svega Allahovoj dž.š milosti, a poslije toga prisebnosti i zalaganju iskrenih i istinskih sufija, te nakardne grupacije i pojedinci su uvijek ostajali u manjini i skoro ne zapaženi.

    ...... broj tekija, dergjaha i zavija se počeo naglo povečavati, a to je nesmanjenim intenzitetom nastavljeno sve do danas. Ali to naglo širenje sufijskog djelovanja, sa sobom je donijelo opasnost od devijantnih pojava među dervišima,.....

    Poznavaoci sufijskih prilika, znaju da je..... veći broj onih koji se nazvaju dervišima, već odavno ostavio časni šerijat. .......sve je veći broj onih nazovi ''derviša'' i ''šejhova'' ..... a sa njima i razne zablude, koje serviraju upravo mladim ljudima,.......

    ....evidentan kod nas jeste problem onih nazovi ''šejhova'' koji nastoje..... da imaju što veći broj murida (učenika), pa u tome nastojanju nebiraju sredstva da pridobiju ljude. Takvi često od svojih nazovi ''murida'' ne traže ni minimum šerijatskog znanja a niti njegovog primjenjivanja, samo da bi ih zadržali u svojim halkama.

    Treći problem, jeste problem onih ljudi koji krijuči se iza sufizma i tekije, nastoje da ostvare neke svoje vlastite ciljeve.

    .....stvar koja se danas plasira kao Sufizam jeste liječnje zapisima ili zapisivanje.... nikada nijedan od tarikatskih pirova i velikana sufizma nije se bavio ovom vrstom liječenja do te mjere da mu to postane profesija i sredstvo zarađivanja za život ili sredstvo za bogaćenje... ali na veliku žalost u našem narodu vlada mišljenje, da su pravi derviši samo oni koji ganjaju džine, i to je postalo mjerilo dervišluka.

    .... razotkriti neke grupe i pojedince koji pod plaštom Sufizma plasiraju neke zablude da bi izvukli svoje lićne koristi..... da je sufizam čist od ovih zabluda i da ga traže samo u okviru Šerijata Časnog .

    ,,šejh je onaj čija je vanjština usklađena sa šerijatom, i čija je unotrašnjost usklađena sa šerijatom''

    ,,Tarikat jeste Šerijat,,,,, ,, unutrašnjost je nerazdvojiva od vanjštine a njena srž je čista'' ''.
    Quote Originally Posted by samchi View Post
    Elem, bilo bi vrlo neodgovorno sufizam modernog doba uplitat u aršine promaklih epoha.
    Jer šta ima zajedničko.... dobrostive brižnosti i deklarativne upućenosti...... na filozofiju sufizma?....
    Vecinom je filozofija koja nema prakticnu potporu. Serijat zahtijeva praksu koje je potvrdjena znanjem, govorom i djelom. Sve drugo je filozofiranje, teoretisanje i misljenje.

  6. #6
    Quote Originally Posted by differAnce View Post
    Hišame, je li ovo autorski tekst obzirom da se pojavio na više strana? De još koju riječ bez copy/paste napora, a pogotovo me zanima otkud nekome dokazi o homoseksualnosti dvojice spomenutih ljudi? Jesu li ti dokazi potvrđeni na šerijatski način ili neko mahalanje?
    Da se znam odlučiti o ne/zaključavanju teme.
    Hvala.
    selam. da tekst je autorski i da ne posjedujem šerijatske, kao i one dokaze koji se uvažavaju pred ne šerijatskim sudovima naše zemlje, zar bih tvrdio ovakve stvari. Da li si se zapitao zašto bolesna homosexualna ''gospoda'' koja je prozvana u ovom tekstu ne pokrene sudsku parnicu za potvoru a puno ime ili bolje rečeno imena i prezimena autora ovog teksta im je poznato. I o spomenutoj temi nije samo pisano već su objavljivani i video snimci na youtube koji govore u prilog tome http://www.youtube.com/watch?v=88w0plZt-cY a ovo sve s ciljem da se ukaže na devijantne pojave koje se serviraju pod plaštom sufizma a od kojih je čist. OVOM PRILIKOM POZIVAMO BRAĆU KOJA SIGURNO IMAJU JOŠ MNOGO OVAKVIH I SLIČNIH DOKAZA DA IH IZNESU, DA BIH SE SUFIZAM OČISTIO OD OVAKVIH PRLJAVŠTINA I BOLESNIH MEŠETARA KOJI GA PRLJAJU. HVALA.

  7. #7
    moderator Osman's Avatar
    Join Date
    Jun 2010
    Location
    Sa onu stranu rijeke
    Posts
    3,592
    Quote Originally Posted by hišam View Post
    ... a ovo sve s ciljem da se ukaže na devijantne pojave koje se serviraju pod plaštom sufizma a od kojih je čist. OVOM PRILIKOM POZIVAMO BRAĆU KOJA SIGURNO IMAJU JOŠ MNOGO OVAKVIH I SLIČNIH DOKAZA DA IH IZNESU, DA BIH SE SUFIZAM OČISTIO OD OVAKVIH PRLJAVŠTINA I BOLESNIH MEŠETARA KOJI GA PRLJAJU. HVALA.
    Prije svega, mislim da ne treba koristiti izraz sufizam. Bolje je reći tesavuf. Izraz sufizam su plasirali orijentalisti.

    Potpuno se slažem da je, kod nas u Bosni, na sceni prava poplava tesavufskih "šejhova" i ostalih koji iznose svoje pravo na duhovno vođstvo, iako nemaju nikakvog osnova za to.

    Poznato mi je da se po našim tekijama rade takve stvari kojih bi se i ćafiri postidili, a sve pod plaštom tesavufa.

    Mislim da iznošenjem takvih stvari u javnost, nećeš "očistiti" tesavuf. Pogledaj samo šta rade rafidije. Ulema im stoljećima vazi o veličini plemenitih ashaba, a oni ih ipak psuju, smatrajući to ibadetom.

    Da ne navodim druge primjere.

    Ovo što se može vidjeti na linku koji si priložio je sunovrat. Daleko je to od tasavufa. Da nas Uzvišeni Gospodar sačuva.
    Last edited by Osman; 07.11.2010. at 16:40.
    S ramena glavu dajem, a kamena jednog ne dam.

  8. #8
    veteran foruma Titan's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Na padinama Konjuha
    Posts
    13,747
    Quote Originally Posted by Osmanlija View Post
    Da nas Uzvišeni Gospodar sačuva.
    Ne nas nego njih, uostalom i zasto bi, oni su vec davno otpisani.
    Njima je vise nego potreban dobar psiholig.

    Ja bih cak rekao da su to mahom kandidati bez presjedanja za Sokolac.

    ......mislim na kandidate u prilozenom linku druga hasima.
    Došlo vrijeme da čovjek od "seljaka" može bježat jedino na selo.

  9. #9
    moderator Osman's Avatar
    Join Date
    Jun 2010
    Location
    Sa onu stranu rijeke
    Posts
    3,592
    Quote Originally Posted by kassel View Post
    A sto bi zidove morao izuzimati, kakvi jedni takvi i drugi.
    Imao sam priliku kratko posle rata upoznati "majstora" za izbijanje dzinova iz insana,
    ali i one iz kojih se dzinovi izbijaju, iskreno da ti kazem, neznam koje od te dvije individue u svom ludilu ludji.
    To je mimo svakog normalnog ljudskog razuma.

    Znas u cemu je tu problem, a vjerujem da znas, sto se oni za visoko religiozne smatraju, nad njih nema vecih.
    Kasselu. Potpuno fulaš. Tema je tesavuf u BiH i šta će biti sa njim, ako je oslonjen na kvazišejhove koji čine stvari potpuno oprečne šerijatu.

    Da bi mogao kompetentno o tome govoriti moraš u izvjesnoj mjeri poznavati šerijat kao i tarikatske usule. Ako to neznaš, samo ćeš se provaljivati.

    Eto tako, pa ti izvoli.
    S ramena glavu dajem, a kamena jednog ne dam.

  10. #10
    moderator Osman's Avatar
    Join Date
    Jun 2010
    Location
    Sa onu stranu rijeke
    Posts
    3,592
    Osnovni preduslov očuvanja čistote tesavufa u Bosni i svijetu uopće je da duhovno vođstvo nad muridima preuzimaju samo kompetentni ljudi, a to su muršid-i kjamili (upotpunjeni vodiči).

    Eh sad, koji uslove treba ispuniti osobada bi stekla kompetencije za iršad (duhovno vođenje), priča je za sebe.

    Ako neko smatra da je potrebno i uputno ovdje iznijeti neke osnovne osobine takve osobe, možda bih mogao to učiniti.
    S ramena glavu dajem, a kamena jednog ne dam.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •